Saturday, March 29, 2008

Téry 50

Szombaton teljesítettem életem harmadik, hivatalos teljesítménytúráját. A leghosszabb távon indultam, reméltem, hogy rendszeres futás mellett menni fog, ment. Reggel, a sorbanállást megelőzendő, már 7:00-kor megérkeztem a rajthoz, kaptunk egy szerintem elég igénytelen itinert, aztán 7:10-kor már javában úton voltam. A térképre az egész túra során nem volt szükség, próbáltam követni a többieket. Így persze nem fejlődött a navigációs készségem, de sebaj, majd legközelebb. :) A túra elején a kék sávon haladtunk. Érintettük a Nagy-rétet, aztán kis nézelődés a Máriaremetei kegytemplomnál. Nem sokkal később elértük az első ellenőrzési pontot, a Remete-szurdok bejáratánál. Szép, szakszerű pecsételés, aztán tovább. Ekkor előzött meg az első biciklis sporttárs is. Ha jól emlékszem ezután jött egy jó meredek emelkedő, köves, sáros... Biciklivel egy élmény lehetett. A Remete-szurdok és Remete-hegy után megérkeztünk a Vadcseresznyésbe, ha jól láttam már sárgán virágoztak a fák. A cseresznyevirág biztos sárga? :) Lehet, hogy nem az volt, mindegy. Utána a Zsíros-hegy, majd a második ellenőrzési pont Nagyszénásnál. Elég messze voltak egymástól, az már igaz, de a pecsét cserébe szép.


Utána ismét egy hosszú szakasz következett Piliscsabáig, szép kilátás és dombok. Itt tűntek fel az első hófoltok is. Piliscsabát a csőfektetések irányából értük el. Itt előztek meg a biciklisek először, nem voltak sokan. Pedig már kezdetem bizakodni, de gondoltam lesz ez még így se. :) Lett. Úgy 10:30 körül járhatott az idő. Klotildligetig még összefutottam egy kollégámmal. Klotildliget volt a 20 KM-es táv végállomása, elgyötört bringások mindenfelé. :) Fáradt még egyáltalán nem voltam, viszont az két napos Merrell szépen törte a lábam, nem kellett volna bevetni, vettem egy vékonyabb zoknit, kaja kézbe, gyors pecsét... Út közben kajáltam, hogy ne veszítsek időt, mintha verseny lenne. :) Nem voltam fáradt és nem akartam ücsörögni. Kényelmesen lehet enni menet közben is, nem úgy, mint futásnál. Hamarosan a biciklisek is utolértek, de hamarosan meredek emelkedő következett és hamar visszaelőztem őket, kezemben kajával. Kép nem készült az esetről. :) Pilisszántón átrobogtunk, az itiner szerint Klastromkút következett volna, de már Nagyszénásnál azzal pecsételtek, érdekes. Valahol itt mentünk el a kőszínház mellett. Pilisszentekereszten volt a következő pont, itt levest is lehetett kérni, én maradtam a narancslénél. Lábtorna, nyomás Dobogókőre. Közben az eső is rákezdte, pedig megint jó időt jósolt a Köpönyeg, ezt már megszoktam. Sáros, latyakos emelkedő... Küszködő túrázók és csúszkáló biciklisek. Dobogókőn két pecsétet is kaptunk, az egyiket megelőlegezték, az Ilona-pihenőhöz tartozót. Frissítés gyanánt kaptunk egy darab narancsot vagy vizet. Szitáló esőben indultunk tovább. A hó itt elég szépen megmaradt, volt is latyak bőven. Hamarosan áthaladtunk a Táltosok Birodalmán, meg a Magyar Királyság maradványain. A Rezső-kilátóból szépen látszottak a környező hegyek, a lelógó felhők ellenére is. Az Ilona-pihenőnél majdnem kitörtem a nyakam, de haláleset szerencsére nem történt. :) Innen már különösebb erőfeszítés nélkül értünk Dömösre, ahol a templom melletti kocsmában megkaptuk az oklevelet, meg a kitűzőt. Az összidőm 8:25 lett. Itt még összefutottam a bringásokkal, akkoriban indultak.


Kis beszélgetés a kocsma előtt, aztán 16:20-kor busszal haza. Az út két órás volt, rengetegen voltak, de szerencsére ültem. Volt még egy iskoláscsoport is, ha jól vettem ki a szavaikból, a Rám-szakadékot járták meg, tiszta sár volt minden gyerek, szóval nem kételkedem. :) Jó kis túra volt, egyedül a talpam sínylette meg a távot. Nem kellett volna erőltetni az új Merrell-t, de valamikor csak be kell törni. Lett pár vízhólyagom, otthon vettem észre, hogy a talpbetét széle néhány helyen begyűrődött, ezt nem tudom, hogy lehet helyrehozni. A zoknival ugyanis nem lehetett gond, Spuri futózokni volt. :) A másik probléma az volt, hogy a baloldali nagylábujjam fölött pont ott hajlott meg a cipő, olyan alacsonyan, hogy állandóan hozzáért a porchoz, asszem ahhoz. Remélem a szorosabb fűzés, mint utólag kiderült a jobbon szorosabb, megoldja ezt a problémát. A héten még ebben megyek dolgozni, meglátjuk. Az érintett állomások:
  • Hűvösvölgy
  • Máriaremetei templom
  • Remete-szurdok bejárata
  • Zsíros-hegyi turistaház
  • Nagyszénás csúcsa
  • Erzsébet-kút, Piliscsaba
  • Klotildliget, Liget bisztró
  • Pilisszántó
  • Szántói-nyereg
  • Klastromkút
  • Pilisszentkereszt, Piláth kocsma, Emma vendéglő
  • Fagyos katona
  • Dobogókő, Téry emlékmű, Turista Múzeum
  • Ilona-pihenő
  • Dömös
Ha megoldódnak a cipőproblémák, jöhet a Mátrabérc! :)

No comments: